У одному з готельних комплексів селища Яблуниця у передгір'ї Карпат (Івано-Франківська область) з 18 по 21 вересня вирували активності, ініційовані колективами фахівців Український інститут національної пам'яті та програми «Партнерство за сильну Україну». Запрошення до участі отримали 30 освітян Полтавщини та Сумщини, в тому числі з Полтави, Лубен, Ромодану, Світлогірська... Серед переможців конкурсного відбору опинились педагоги ліцею "ЛІДЕР" - Oksana Ivakhnenko та Polina Nekhaichuk, подані роботи яких виявились серед кращих та гідно представили Кременчуцький край!
Понад 15 тренінгів і воркшопів, близько 10 інтерактивних ігр і вправ, десятки годин спілкування та взаємодії з колегами-однодумцями! Надзвичайно напружені та насичені чотири феєричні дні посеред мальовничої природи та легендарних шляхів опришків та мольфарів, усусів та упівців! Обмін досвідом з творення успішних комеморативних практик у власних громадах. Співпраця у командах над розробкою інноваційних проектів "Тіні (не)забутих Героїв".
Це був справжній каталізатор для діалогу, навчання та пошуку нових шляхів роботи з національною пам'яттю!
Учасники занурилася у вир критично важливих дискусій. У фокусі були гострі питання:
- Як працювати з історичною пам’яттю в умовах сучасності та військових викликів.
- Ефективні шляхи меморіалізації Героїв і Героїнь та увічнення подій поточної війни.
- Пошук нових форм і методів занять, що дозволяють говорити з молоддю про складні й травматичні теми.
- Стратегії залучення учнів і громад до спільних просвітницьких та меморіальних проєктів.
Навчання та обговорення відбувалися під керівництвом неймовірних фахівців, які ділилися своїм унікальним досвідом.
Спікери продемонстрували надзвичайно важливі теми по-новому, по-сучасному, адже в умовах війни вкрай важливо вміти говорити про неї з дітьми, не травмуючи їх.
- Ganna Baikienich та Олена Охрімчук потужно розкрили питання історичної пам’яті та методи роботи з нею. Вони детально розглянули сучасну російсько-українську війну: її історичний контекст, передумови початку, ключові періоди та етапи.

- Неймовірно актуальною стала розповідь Андрія Голодриги про пропаганду, дезінформацію та маніпуляції як складові гібридної війни. Найголовніше — він навчив розпізнавати ці явища та ефективно протидіяти.
- Марія Тахтаулова розкрила тему меморіалізації Героїв і Героїнь у системі освіти, надавши практичні форми та принципи, а також приклади проєктів УІНП.
- Антон Лягуша захопив аудиторію, висвітливши чутливі питання збереження пам’яті про війну.
- Світлана Осіпчук ділилася цінним досвідом залучення дітей до пам’ятання подій війни через інтерактивні формати.
- Тетяна Привалко представила усноісторичний метод як форму меморіалізації та ознайомила з онлайн-платформами для вчителів.
- За її сприяння одна з команд учасників школи створила та презентувала розробку унікального заходу з використанням матеріалів усної історії на матеріалах про Героя України Ігоря Пугача. Проект "Голоси Пам'яті" створений у форматі імерсивного театру. Під час вистави учасники зачитують листи, написані від імені людей, що особисто знали загиблого. Багатогранне дійство, що ефективно інтегрує різні підходи до комеморації. роблячи пам'ять живою та доступною для всіх учасників.
Справжнім відкриттям для нас стала лекція психологині Олександри Мараховської. Вона зосередилася на взаємодії з дітьми в контексті війни та втрати, а також на важливості етичної комунікації з ветеранами та їхніми родинами, розповіла про дієві методи допомоги та підтримки для всіх, хто цього потребує, але насамперед — для дітей.
Участь у «Уроках пам’яті» – це інвестиція у майбутнє. Наш ліцей отримав нові можливості та сучасні підходи, які ми вже готові впроваджувати для виховання свідомих та відповідальних громадян, стати тими агентами впливу, рушіями процесів меморіалізації Героїв та Героїнь.
Ефект "Довгого хвоста" :









Немає коментарів:
Дописати коментар