Основи правознавства



Тема: Подорож у світ юридичних професій

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
Після засвоєння змісту цієї теми учні зможуть:
Описувати окремі юридичні професії, характеризувати основні повноваження слідчого, прокурора та представників інших юридичних професій.
Описувати основні вимоги до осіб, які бажають працювати за юридичним фахом. Називати навчальні заклади, що надають юридичну освіту.
Аналізувати  і розв’язувати ситуації, в яких особа звертається по юридичну допомогу. Висловлювати  судження щодо причин популярності юридичних професій у світі.

Обладнання: картки з назвами професій (адвокат, нотаріус, прокурор,              
                      слідчий, суддя, юрисконсульт), карта-схема  юридичних                 
                      професій та освітніх закладів України, регіону, де можна їх  
                      опанувати, шаблони схем-плакатів, роздаткові картки з           
                      завданнями, маркери.
Базові поняття: правосуддя, юрист, адвокат, прокурор, слідчий, суддя, й терміни: нотаріус, юрисконсульт.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: рольова гра з елементами проектної діяльності.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація пізнавальної діяльності
Вступне слово учителя
У сучасному суспільстві існують понад 40 тис. різних професій, однією з найбільш шанованих серед них вважають юридичну. Це пов'язане з тим,  що фахівці в галузі права потрібні практично в усіх сферах життя.
Іноді саме своєчасна бесіда з юристом допомагає уник нути можливих проблем у майбутньому або розв'язати конфліктну ситуацію, що вже має місце. Разом із тим юрист дуже часто відповідальний  за долю людини. Сьогодні на уроці ми розглянемо деякі  з юридичних професій.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда
Що означає термін «юрист»?
Про які юридичні професії ви чули?
До кого з них доводилось звертатись вашим рідним чи знайомим?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.     Юридичні професії
Робота в групах(парах)
Учитель пропонує більш детально познайомитись з найбільш поширеними юридичними професіями. Роздає інформиційні картки (додаток1), з якими учні працюють самостійно в групах (парах), визначають про яку саме з юридичних професій йдеться. Обгрунтовують своє рішення. Експертна група перевіряє правильність виконання завдання. Учні, які успішно виконали завдання, отримують відповідну табличку з назвою юридичної професії, продовжують роботу як юристи відповідного фаху.
2.     Вимоги до осіб, що бажають працювати  за юридичним фахом
Практичне завдання:
На основі отриманих текстів, учні виписують та зачитують перелік основних вимог. Представники експертної групи фіксують результати роботи на дошці у вигляді схеми (додаток 2).
Обговорення: порівняйте вимоги, знайдіть відмінності «своєї» професії, назвіть головну спільну вимогу для всіх юридичних професій(№1).
3.     Здобуття юридичної освіти
Презентація проекту «Карта юридичних професій»
(Звіт учня про результати роботи над проектом)
Наявність спеціальних знань і навичок — дві найважливіші риси, що відрізняють професійного юриста від людини, яка просто цікавиться законодавством.
Спеціальні знання з юриспруденції юрист одержує як під час навчання (у коледжі або вузі), так і шляхом самоосвіти протягом усього життя. На­буття професійних навичок починається в навчальному закладі — на за­няттях, під час навчальної практики й потім триває у процесі професійної діяльності вже на робочому місці.
На сьогодні у країні налічується близько 190 державних і приватних вищих навчальних закладів, що готують юристів різних рівнів — молод­ших фахівців, бакалаврів, спеціалістів.
Найбільш фундаментальні знання в галузі права дають у Київсько­му національному університеті ім. Тараса Шевченка, Львівському націо­нальному університеті ім. Івана Франка, Харківському національному педагогічному університеті ім. Г. С. Сковороди, Національній юридичній академії ім. Ярослава Мудрого (Харків), Одеській національній юридичній академії. Високий рівень освіти забезпечують навчальні заклади спеціаль­них органів управління: митної та податкової служб, зовнішньої торгівлі, дипломатичної та державної служби. Серед випускників нашої школи юридичні професії стали особливо популярними останнім часом. Так, наприклад…(учень називає випускників, що здобули юридичні спеціальності, працюють за фахом, називає навчальні заклади, які вони закінчили та показує на карті - схемі міста та розміщені на ній їх фото із коментарями) – додаток 3.
4.     Юридичні професії на варті закону. До кого звернутись?
Рольова гра «Знайди адресата»
Учитель пропонує ситуативні задачі у вигляді листів від осіб, що потребують юридичної допомоги, учні мають визначити, хто саме з фахівців має отримати листа і пояснити чому. (додаток 4)
ІУ.  Закріплення вивченого матеріалу
Метод «коло думок»
Учитель пропонує учням обрати з-поміж юридичних професій ту, що здається найбільш цікавою та привабливою, зайнявши місце біля відповідної таблички. Після цього кожен з учнів обґрунтовує свій вибір, перелічивши переваги обраної професії.
У. Домашнє завдання
Скласти пам’ятку «Як звернутись до юриста» (перелік порад), приклади:
Напередодні :
·        Домовляйся про зустріч заздалегідь
·        Підготуй необхідні документи
·        Обміркуй питання до юриста, важливі факти
Під час зустрічі:
·        Дізнайся ім’я  та по батькові юриста, назви себе
·        Говори коротко по суті справи
·        Дізнайся, чи є в даного юриста досвід вирішення подібних проблем
·        При потребі запитай, чи не може юрист порекомендувати іншого фахівця
·        Поцікався ціною на послуги
·        При потребі укладіть письмовий договір
·         Складіть план дій
·        З’ясуй усі деталі справи
·        Пам’ятай, що остаточно рішення ухвалює  клієнт
Додаток  2

Адвокат
Перелік вимог:

Нотаріус
1.     Наявність вищої юридичної освіти
2.     Громадянство України
3.     Досвід практичної діяльності за фахом
4.     Уміння спілкуватись
5.     Ораторська майстерність
6.     Приємна зовнішність
Прокурор
7.     Дотримання професійної етики
Слідчий
8.     Складання спеціального іспиту
9.     Прийняття присяги
10.                       Призначення на посаду
11.                       Президентом України, Верховою Радою, вищими посадовими особами
12.                       Отримання ліцензії чи свідоцтва про дозвіл на заняття відповідною діяльністю
13.                       Робота з юридичними джерелами
14.                       Проживання на території України  понад 10 років
Суддя
15.                       Вміння розбиратись в людях
Юрисконсульт
16.                       Наполегливість у досягнення мети
17.                       Відсутність судимості
18.                       Творча особистість
19.                       Інтелект
20.                       Інтуїція

Додаток 4
Андрій, 29 років
Я маю права водія, але мій автомобіль в даний час перебуває в ремонті. Чи можу я в разі потреби користуватись автомобілем товариша з його дозволу, якщо технічний паспорт на автомобіль оформлений на його ім’я. Чи потрібна при цьому його присутність в автомобілі разом зі мною?
Галина Петрівна, 61 рік
Моя єдина онука, 15 річна  Оленка, із задоволенням допомагає мені по господарству, приїжджаючи до мене в гості у село, вона мріє в майбутньому займатись селекцією квітів. Я вирішила залишити їй у спадок свою земельну ділянку для проведення наукових  дослідів.
Світлана, 33 роки
Ми з чоловіком виросли у дитбудинку. За 7 років подружнього життя я так і не змогла народити власну дитину. Порадившись з чоловіком, я вирішила усиновити дитину з дитячого будинку та виховувати її як свою власну.
Сергій Михайлович, 46 років
Директор заводу, де я багато років працював слюсарем, вирішив звільнити мене за прогул. Я вважаю своє звільнення незаконним, оскільки в той день не з’явився на роботу з поважної причини – по дорозі на роботу у мене стався серцевий напад, перехожі викликали «щвидку допомогу», лікарі якої надали мені необхідну допомогу та відвезли додому. Наступного дня я почувався значно краще, тому вирішив, що потреби звертатись до лікаря більше немає і вийшов на роботу.
Тетяна, 19 років
Я закінчила професійний ліцей та маю намір відкрити приватну майстерню з виготовлення шкіряних сумок, проте мені бракує досвіду і тому виникають проблеми з укладенням договорів, ведення бухгалтерського обліку та прийому на роботу працівників. 
Олег, 16 років
Моїх знайомих затримали при спробі викрадення мобільних телефонів з торгівельного кіоску. За фактом порушено кримінальну справу. Вони стверджують, що я  допомагав їм в крадіжці.  Мене викликають повісткою до слідчого.
Валентина Миколаївна, 52 роки
Моя сусідка розлучається з чоловіком, який  зловживає алкоголем, влаштовує вдома скандали, знущається з неї. Але вона не наважується подавати заяву про розірвання шлюбу, тому що чоловік погрожує їй, що не дозволить   неповнолітнім дітям проживати з матір’ю, мотивуючи тим, що сама вона не в змозі утримувати їх матеріально.
Микола, 22 роки
З теленовин я дізнався про розшук небезпечного злочинця та упізнав у ньому людину, з якою зіткнувся напередодні ввечері, коли повертався з роботи. Він виявився тим чоловіком, який вихопив сумочку у дівчини, та побачивши, що я поспішаю їй на допомогу, втік.
Ольга Володимирівна,  49 років
Опікун малолітнього, що проживає по сусідству зі мною, грубо поводиться з дитиною, ображає хлопчика, експлуатує його, змушуючи жебракувати, він вирішив продати квартиру його батьків, щоб сплатити заборгованість за кредит, взятий в банку. Органи опіки та піклування, куди я зверталась неодноразово, вважають, що мої звинувачення безпідставні та проведеними перевірками не підтверджені.

Немає коментарів:

Дописати коментар