Використання
настільних соціальних ігор у правовиховній роботі
З жовтня 2013 року за сприяння
ГО «Центр «РОДІС» (м.Комсомольськ) у
Пришибській зош І-ІІІ ступенів створено шкільний клуб соціальної гри,
керівником якого є Івахненко О.Ю., учитель правознавства та соціальний педагог
школи.
Шкільну колекцію соціальних
ігор складають 4 настільних гри просвітницько-профілактичного спрямування,
включаючи правовий компонент («Рожеві окуляри», «Володар кілець», «Фото-фішка»,
«Крок за кроком»)
Настільна
просвітницько-профілактична гра «Рожеві окуляри», розроблена фахівцями
Українського фонду «Благополуччя дітей» у рамках проекту «Попередження торгівлі
людьми шляхом розвитку соціальної роботи та мобілізації громад». Участь у
груповій роботі під час гри сприяє ознайомленню учнівської молоді з проблемами,
пов’язаними з торгівлею людьми та ризиками потрапляння до тенет торгівців
людьми, а також із законами України, що стосуються попередження торгівлі людьми
та захисту прав потерпілих від торгівлі людьми тощо.
Гра складається із 96 карток
(48 карток-запитань та 48 карток-відповідей), які поділені на 4 кола, кожне з
яких складається із 12 карток-запитань та 12 карток-відповідей. У кожному колі
визначено свою тематику щодо проблем, пов’язаних із торгівлею людьми.
Наприклад, коло В «Основні права людини. Правила безпечної поведінки для
уникнення ситуацій, пов’язаних із торгівлею людьми» містить питання щодо
основних прав людини та їх правового
захисту.
Гравці виступають як партнери в
колі, а не як конкуренти. Суперечливі висловлювання, що виникають під час гри,
дають ведучому підстави для висновків щодо прогалин у знаннях учасників та
подальшого їх аналізу і організації подальшої просвітницько-профілактичної
роботи.
Крім групового читання
карток-відповідей, важливою частиною гри є групові дискусії, що не лише
сприяють навчанню учнів, а й допомагають виявити установки та ціннісні
орієнтації учасників, скоригувати та пояснити можливі непорозуміння, розставити
основні акценти, спланувати наступні заняття та теми для детальнішого розгляду.
Гра «Фото-фішка», розроблена в
рамках проекту Всеукраїнського громадського центру «Волонтер» «Профілактика
ВІЛ/СНІДу та ризикованої поведінки серед вихованців колоній для неповнолітніх»
і спрямована на підвищення поінформованості учасників з питань здоров'я,
наслідків ризикованої поведінки та ризику інфікування ВІЛ.
Ця гра містить 17 фото-фішок –
карток з фотографіями молодих людей у ситуаціях, які пов’язані з ризикованою
поведінкою або демонструють її наслідки. З іншого боку кожної картки наведені
питання, які покликані стимулювати дискусію. Окремо пропонуються факт-картки,
на яких підібрані факти до кожної тематики. Наприклад, проблеми алкоголю,
проблеми насильства, проблеми толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих.
При чому нумерація фото-фішок і
факт-карток не співпадає, оскільки учасники мають самостійно підібрати
відповідні факти, щоб використати їх під час дискусії.
Щодо правового компоненту гри,
то він присутній під час обговорення ряду проблем: проблеми насильства, та
видів юридичної відповідальності за всі види насильства, проблеми впливу
алкоголю та наркотиків на скоєння злочинів, проблеми дискримінації ВІЛ-інфікованих
людей тощо.
Досвід використання соціальних
ігор у просвітницько-профілактичній роботі було представлено соціальним
педагогам і психологам, а також вчителям правознавства шкіл Кременчуцького
району.
Вчителі Пришибської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів працюють також над розробкою авторських
настільних ігор правового змісту «Правознайка» (для ознайомлення з правами
дитини учнів молодшого та середнього шкільного віку) а також юридичну настільну
гру «ЮРКО – ЮРидична КОнсультація» (для
закріплення знань старшокласників з різних галузей права).
Немає коментарів:
Дописати коментар