середу, 1 квітня 2015 р.

Шкільний клуб соціальної гри

Використання настільних соціальних ігор у правовиховній роботі
З жовтня 2013 року за сприяння ГО «Центр «РОДІС» (м.Комсомольськ)  у Пришибській зош І-ІІІ ступенів створено шкільний клуб соціальної гри, керівником якого є Івахненко О.Ю., учитель правознавства та соціальний педагог школи.


Шкільну колекцію соціальних ігор складають 4 настільних гри просвітницько-профілактичного спрямування, включаючи правовий компонент («Рожеві окуляри», «Володар кілець», «Фото-фішка», «Крок за кроком»)
Настільна просвітницько-профілактична гра «Рожеві окуляри», розроблена фахівцями Українського фонду «Благополуччя дітей» у рамках проекту «Попередження торгівлі людьми шляхом розвитку соціальної роботи та мобілізації громад». Участь у груповій роботі під час гри сприяє ознайомленню учнівської молоді з проблемами, пов’язаними з торгівлею людьми та ризиками потрапляння до тенет торгівців людьми, а також із законами України, що стосуються попередження торгівлі людьми та захисту прав потерпілих від торгівлі людьми тощо.
Гра складається із 96 карток (48 карток-запитань та 48 карток-відповідей), які поділені на 4 кола, кожне з яких складається із 12 карток-запитань та 12 карток-відповідей. У кожному колі визначено свою тематику щодо проблем, пов’язаних із торгівлею людьми. Наприклад, коло В «Основні права людини. Правила безпечної поведінки для уникнення ситуацій, пов’язаних із торгівлею людьми» містить питання щодо основних прав людини та їх  правового захисту.
Гравці виступають як партнери в колі, а не як конкуренти. Суперечливі висловлювання, що виникають під час гри, дають ведучому підстави для висновків щодо прогалин у знаннях учасників та подальшого їх аналізу і організації подальшої просвітницько-профілактичної роботи.
Крім групового читання карток-відповідей, важливою частиною гри є групові дискусії, що не лише сприяють навчанню учнів, а й допомагають виявити установки та ціннісні орієнтації учасників, скоригувати та пояснити можливі непорозуміння, розставити основні акценти, спланувати наступні заняття та теми для детальнішого розгляду.
Гра «Фото-фішка», розроблена в рамках проекту Всеукраїнського громадського центру «Волонтер» «Профілактика ВІЛ/СНІДу та ризикованої поведінки серед вихованців колоній для неповнолітніх» і спрямована на підвищення поінформованості учасників з питань здоров'я, наслідків ризикованої поведінки та ризику інфікування ВІЛ.
Ця гра містить 17 фото-фішок – карток з фотографіями молодих людей у ситуаціях, які пов’язані з ризикованою поведінкою або демонструють її наслідки. З іншого боку кожної картки наведені питання, які покликані стимулювати дискусію. Окремо пропонуються факт-картки, на яких підібрані факти до кожної тематики. Наприклад, проблеми алкоголю, проблеми насильства, проблеми толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих. При  чому нумерація фото-фішок і факт-карток не співпадає, оскільки учасники мають самостійно підібрати відповідні факти, щоб використати їх під час дискусії.
Щодо правового компоненту гри, то він присутній під час обговорення ряду проблем: проблеми насильства, та видів юридичної відповідальності за всі види насильства, проблеми впливу алкоголю та наркотиків на скоєння злочинів, проблеми дискримінації ВІЛ-інфікованих людей тощо.
Досвід використання соціальних ігор у просвітницько-профілактичній роботі було представлено соціальним педагогам і психологам, а також вчителям правознавства шкіл Кременчуцького району.
Вчителі Пришибської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів працюють також над розробкою авторських настільних ігор правового змісту «Правознайка» (для ознайомлення з правами дитини учнів молодшого та середнього шкільного віку) а також юридичну настільну гру «ЮРКО – ЮРидична  КОнсультація» (для закріплення знань старшокласників з різних галузей права).



Немає коментарів:

Дописати коментар